vrijdag 4 juli 2014

eindexamen

Eindelijk maar toch, ik ben afgestudeerd van de Academie Minerva, met verdomd goede cijfers en een nominatie voor de Klaas Dijkstra prijs! Het is nog niet helemaal te bevatten.
Het werk bestaat uit 3 kijkdozen/mini theaters waar een tv in staat die een kort animatie filmpje afspeelt, daarnaast is er een kleinere ruimte waar een gesproken filmscenario wordt afgespeelt.
In het werk staat de verbeeldingskracht centraal, zowel die van mijzelf, die ik gebruik om het werk te maken, als die van de toeschouwer. Het zijn beelden die uit mijn eigen enigzins duistere, poetische fantasie wereld komen, en ik wil mensen deze wereld in trekken.
Ik werk intuitief omdat ik mijn dromen erg waardeer, alleen heb ik gemerkt dat het nabootsen van dromen erg onbevredigend werk oplevert, vandaar dat ik de stap heb gemaakt om intuitief te werken, om op die manier dezelfde bron aan te boren. Ik heb gemerkt dat net zoals in dromen er persoonlijke symbolen in het werk terug te vinden zijn, en dit vind ik prettig omdat het niet heel duidelijk en sentimenteel of dramatisch is. Wat voor mij persoonlijk en misschien zwaar of moeilijk is kan in de ogen van de toeschouwer een hele andere betekenis krijgen.
Hier volgen een aantal foto's van het opbouwen van mijn expositie en mijn werk, goede foto's van hoe het er uiteindelijk staat moeten nog gemaakt worden, maar die volgen spoedig.

    een kijkdoos nog in mijn rommelige attelier

                      binnen in de kijkdoos

    mijn expositie tijdens het opbouwen, een kijkdoos

    mijn expositie tijdens het opbouwen, een kijkdoos door een kijkdoos

  mijn expositie tijdens het opbouwen, de ruimte voor het gesproken filmscenario






contact Marijke Schutte:
dwelfje@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten