zondag 14 april 2013

het begin

Eindelijk maar toch, ik heb een blog!
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen, dus laat ik maar wat foto's uploaden, beelden zeggen vaak meer dan woorden in mijn geval.
Maar waar moet je dan mee beginnen?
Laat ik maar bij het begin beginnen, het begin van het onderzoek waar ik nog steeds mee bezig ben.
de onderstaande foto's zijn beelden uit mijn dromen, van de plek waar in die periode mijn dromen zich afspeelde, deze plek heb ik in een setje (decor) fysiek gemaakt en daar met sigarettenpakjescamera's pinhole foto's van gemaakt.
De foto's hebben een bepaalde ongrijpbaarheid, wat voor mij het herinneren van een droom goed weergeeft, er zit een beeld in je hoofd maar hoe harder je probeert het scherp te krijgen, hoe vager het beeld wordt.
Dit gebeurt ook als je naar de foto's kijkt, hoe dichter je er op staat, hoe vager het beeld is, pas als je afstand neemt kan je het beeld in je op nemen en dan nog is het niet helemaal tastbaar. hoewel ik mij afvraag in hoeverre dit werkt met een digitaal beeld op een digitaal scherm, experimentje...













contact Marijke Schutte:
dwelfje@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten